ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΤΗΛΕΟΡΑΣΕΩΣ ΚΑΙ ΤΟΥ SURVIVOR από τον Fanis Fuego

ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΤΗΛΕΟΡΑΣΕΩΣ ΚΑΙ ΤΟΥ SURVIVOR από τον Fanis Fuego

                                                    ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΤΗΛΕΟΡΑΣΕΩΣ ΚΑΙ ΤΟΥ SURVIVOR

Ψάχνοντας την ετυμολογία της λέξης τηλεόραση ανακάλυψα ότι προέρχεται από δάνειο της γαλλικής σύνθετης λέξης tele-vision,η οποία σημαίνει επακριβώς τηλε-όραση και,για να σας πω την αλήθεια,μου φάνηκε παράξενο,γιατί πίστευα ότι η συγκεκριμένη λέξη προερχόταν καθαρά από ρίζες ελληνικών λέξεων.Συνεχίζοντας την έρευνα,συνάντησα κάτι ακόμη πιο παράξενο.Ένα από τα συνώνυμά της,πέρα από τις λέξεις οθόνη και δέκτης,είναι η λέξη χαζοκούτι.Προφανώς και η λέξη χαζοκούτι δεν έχει καμία εννοιολογική σχέση με την ποιότητα της λέξης τηλεόραση η οποία μας αποδίδει τα χαρακτηριστικά της συγκεκριμένης ηλεκτρονικής συσκευής,άλλα για να είναι στα συνώνυμά της κάποιοι λόγοι θα υπάρχουν και με αυτούς θα ασχοληθούμε στο εν λόγω άρθρο.
Η τηλεόραση είναι ένα προϊόν που πωλείται στα ράφια ηλεκτρονικών καταστημάτων με αποκλειστικό και μόνο σκοπό να μας πουλήσει μέσω της διαφήμισης άλλα προϊόντα,είτε υλικής είτε πνευματικής φύσεως.Στην ουσία δηλαδή δεν φτιάχτηκε για να ψυχαγωγεί άλλα για να πουλάει χρησιμοποιώντας ως μέσον την ψυχαγωγία και κάπως έτσι δημιουργήθηκε αυτή η αμφίδρομη σχέση δράσης-αντίδρασης ανάμεσα στην τηλεόραση και στον τηλεθεατή.Η τηλεόραση προτείνει (δράση) και ο τηλεθεατής αγοράζει (αντίδραση),και αυτό και μόνο συνέβαινε από την εμφάνισή της μέχρι και πριν από μερικά χρόνια,ώσπου αργά και με σταθερούς ρυθμούς έχασε την παντοδυναμία της και το μονοπώλειό της από το πολλά υποσχόμενο ίντερνετ.Παρόλο που σε κάθε νοικοκυριό θα βρούμε παραπάνω από μία τηλεοράσεις σπάνια θα σου πει κάποιος οτι την ανοίγει ή ότι της δίνει σημασία,ακόμη κι αν κάθεται μπροστά της όταν αυτή είναι ανοιχτή.Η αλήθεια που υποβόσκει είναι πικρή και εδώ πολλά χρόνια είναι μία και αδιαίρετη:»το κοινό βαρέθηκε το προιόν που λέγεται τηλεόραση εν γένει».Πόσες φορές μπορείς να πουλήσεις το ίδιο πράγμα με άλλα λόγια;Πόσες φορές μπορεί κάτι να επαναπροσδιοριστεί,ώστε να σου κεντρίσει και πάλι το ενδιαφέρον;Πόσες φορές μπόρει κάτι που είναι κάθε φορά ακριβώς το ίδιο καλό και πετυχημένο ως συνταγή να αποτελέσει κίνητρο για να κάνει νούμερα;Ας πάρουμε λοιπόν ως σημείο αναφοράς το Ελληνικό τηλεοπτικό κοινό και ας δούμε τι πήγε στραβά και βλέπει πλέον τηλεόραση σπάνια και επιλέκτικα,χωρίς να αποτελεί σημείο αναφοράς η ποιότητα του προϊόντος που επιλέγει να παρακολουθήσει.
Εάν θα μπορούσαμε να συγκρίνουμε την ελληνική τηλεόραση με κάποιο αντικείμενο,αυτό θα ήταν αδιαμφισβήτητα ένας κάδος ανακύκλωσης.Και τι δεν έχει ανακυκλωθεί σ’αυτόν τον κάδο: από τις καθημερινές σειρές με τις προβληματικές οικογένειες και το δίχως τέλος δράμα τους έως τις κουτσομπολίστικες εκπομπές με τη σταράτη κεντρική παρουσιάστρια,η οποία χειροκροτείται από τους κομπάρσους πανελίστες της μετά από κάθε της πρόταση,και από τα ριάλιτι παιχνίδια έως τις βαρετές εκπομπές μαγειρικής η τηλεόραση έχει καταντήσει να είναι πιο αδιάφορη και από δήλωση Έλληνα πολιτικού.Ένα κορεσμένο προϊόν,ένα χαζοκούτι,και το χαζοκούτι ως συνώνυμό της εκφράζει την απόλυτη αποτυχία της σε όλα τα επίπεδα και ως έννοια σχετίζεται με την τηλεόραση πολύ πριν την εμφάνιση του ίντερνετ,πράγμα που σημαίνει ότι ούτε οι παλιότερες γενιές ήταν ικανοποιημένες από αυτό που έβλεπαν.Παρόλα αυτά κάποια από τα προτεινόμενα προγράμματά της κατά διαστήματα πουλάνε,και πουλάνε όχι γιατί δεν ανήκουν στα ανακυκλωμένα προϊόντα αλλά γιατί ο κόσμος τα έχει ξεχάσει και με αυτό εννοούμε ότι έχουν αρκετό καιρό να αναπαραχθούν τηλεοπτικά.
Το 2017 λοιπόν δεν έχει τίποτα το διαφορετικό από το 2016,2015,2014 και πάει λέγοντας,που σημαίνει ότι όχι απλά βλέπουμε τα ίδια και τα ίδια,αλλά δεν τα βλέπουμε και σε φρέσκια μορφή,τα βλέπουμε μόνο σε επαναλήψεις με όλα τα κανάλια της ελληνικής τηλεόρασης να αναπαράγουν σειρές και εκπομπές που έχουμε δει δεκάδες φορές πριν και,ενώ ο κόσμος δεν ανοίγει καν την τηλεόραση,ξαφνικά ο SKAI ανακοινώνει ότι ξεκινάει το Survivor στο πρόγραμμά του.Άλλο ένα ριάλιτι που έχουμε ξαναδεί στο παρελθόν,το οποίο είχε μεγάλη επιτυχία το 2003 όταν πρωτοπαίχτηκε αλλά από κει και πέρα δεν ξανατίμησε το κοινό το εν λόγω προϊόν όταν ξαναπαίχτηκε το 2005 και το 2006.
Τώρα γιατί έγινε ο κακός χαμός με το Survivor του 2017 και με τα νούμερα που κάνει,το θέμα είναι πολύ απλό και δεν χρήζει ιδιαίτερης ανάλυσης.Πρώτον,το κοινό το είχε σβήσει από τις μνήμες του,σαν να μην το είχε δει ποτέ.Δεύτερον,μέσα σε όλη αυτή την κακή ανακύκλωση προγραμμάτων και εκπομπών,το Survivor μοιάζει σαν κάτι το φρέσκο και διαφορετικό.Τρίτον,στον Έλληνα τηλεθεατή αρέσουν οι ίντριγκες και τα κουτσομπολιά,τα μαλώματα και οι παρεξηγήσεις,και όλα αυτά αποτελούν τα μαγικά υλικά της συνταγής που ονομάζεται ριάλιτι.Τέταρτον και τελευταίον,η προβολή νέων προσώπων,και αυτό είναι το πιο σημαντικό από όλα,διότι έχουμε φτάσει σε ένα σημείο βλέποντας τους ίδιους και τους ίδιους στην οθόνη μας που όχι απλά ξέρουμε πως αντιδρούν αλλά γνωρίζουμε και την επόμενη τους ατάκα πριν καν την ξεστομίσουν.Κάπως έτσι λοιπόν Διάσημοι και Μαχήτες μπήκαν στα σπίτια μας,μας κάνουν παρέα τα βράδια και ξεχνάμε τα προβλήματά μας εφόσον ασχολούμαστε όλοι με τα δικά τους.
Τέλος,κλείνοντας αυτό το άρθρο θα ήθελα να επισημάνω το »Παράδοξο του Survivor»,και αυτό δεν είναι τίποτα άλλο από την παρακάτω διαπίστωση:”Ο μοναδικός πραγματικά Διάσημος παίχτης  κατέληξε στους Μαχητές και αυτή τη στιγμή στο παιχνίδι ο πιο Διάσημος παίχτης από τους Διάσημους προέρχεται από την ομάδα των Μαχητών.”

Fanis Fuego

Σχόλια

σχόλια

24 Απριλίου 2017 LET US ENTERTAIN YOU

FOLLOW US @FACEBOOK

FOLLOW US @TWITTER